Falkland onarım gemisi RFA Diligence, geri dönüşüm için Türkiye’ye gönderildi

Posted by

Daha önce Falkland ve Körfez çatışmalarında görev alan Kraliyet Filosu Yardımcı Gemisi RFA Diligence, Birleşik Krallık Savunma Ekipmanları Satış Otoritesi (DESA) tarafından geri dönüştürülmek üzere satıldıktan sonra Türkiye’ye geldi.

Sürdürülebilirlik ve etik geri dönüşüme yönelik süregelen bağlılığı yansıtan gemi, Birleşik Krallık Silahlı Kuvvetlerinin artık ihtiyaç duymadığı araç, gemi ve ekipmanların imhası konusunda uzmanlaşmış DE&S ekibi tarafından yeni sahibi LEYAL Ship Recycling Group’a satıldı.

Daha önce Kraliyet Filo Yardımcı Gemisi’nin ileri onarım gemisi olarak görev yapan ve Birleşik Krallık üslerinden uzaktaki gemi ve denizaltı filolarına destek sağlayan RFA Diligence, 2015 yılında hizmet dışı bırakıldı. Geri dönüşüm amaçlı satışı, hem gereksiz çevresel ve finansal maliyetlerin önüne geçiyor hem de sektöre gelir sağlıyor.

DESA’nın geri dönüşüm ihale uygulamasının ilk aşamalarında, küresel COVİD-19 salgını her türlü uluslararası seyahati vurdu ve engelledi, bu da sonuç olarak yurt dışındaki rakiplerin satışını kısıtladı. Uluslararası seyahat kısıtlamalarının kaldırılması ve yurtdışındaki teklif sahiplerinin gemiyi görebilmesi üzerine ihaleyi Türkiye merkezli LEYAL Gemi Geri Dönüşüm Grubu kazandı.

RFA Diligence, daha önce 1982’de Falkland Adaları’ndaki deniz faaliyetlerini desteklemek üzere İngiliz hükümeti tarafından kiralanmıştı. Daha sonra bir filo bakım gemisi oldu ve her iki Körfez çatışması sırasında bir destek gemisi olarak da dahil olmak üzere çok sayıda ileri konuşlandırmada kullanıldı.

Son yıllarda, Türkiye’deki son varış noktasına doğru yola çıkmak üzere yola çıkmadan önce Portsmouth limanında tanıdık bir demirbaşıydı.

Ark kaynağı ekipmanı, torna tezgâhları, sütunlu matkaplar, öğütücüler, şerit testereler ve büyük bir yedek parça deposu dahil olmak üzere özel makinelerle donatılmıştı ve aynı zamanda birincil savaş hasarı onarım birimi olarak kullanılıyordu. RFA Diligence 1981 yılında başlatıldı ve İsveç’in Landskrona kentinde inşa edildi. Ayrıca köprüsünün çatısında CH-47 Chinook’u taşıyacak kadar büyük bir helikopter güvertesi vardı. Gövde, buz kırıcının yardımı olmadan kutup bölgelerinde gezinmesine olanak tanıyan en yüksek buz sınıfı spesifikasyonuna göre inşa edildi.

Başlangıçta sivil bir petrol platformu destek gemisi olarak tasarlandı, ancak 1982’deki Falkland Savaşı sırasında deniz faaliyetlerini desteklemek üzere İngiliz hükümeti tarafından kiralandı ve daha sonra doğrudan bir filo bakım gemisi olarak satın alındı. Daha önce MV Stena Müfettişi olarak bilinen hükümet yetkilileri, gemiyi 1983 yılında 25 milyon £ karşılığında satın aldı ve adını değiştirdi. O zamandan beri, 1991’deki Körfez Savaşı sırasında USS Tripoli ve USS Princeton için destek gemisi olarak da dahil olmak üzere birçok ileri konuşlandırma durumunda kullanıldı.

Gemi aynı zamanda 2005 yılında Sri Lanka’da meydana gelen tsunami de dahil olmak üzere insani felaketlere tepki olarak konuşlandırıldı ve 2007’de 16 milyon sterlinlik bir revizyonun ardından Haziran 2012 ile Şubat 2013 arasında 17,6 milyon sterlinlik bir onarımdan geçti. Savunma Bakanlığı (MoD), Gemi 2016 yılında satışa sunuldu ve 2017 yılında Birkenhead’den potansiyel bir alıcıyı beklediği Portsmouth’a çekildi.

patronlardunyasi.com

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir